Lestijden

Hieronder vind je de starttijden van de lessen per dag. Zorg dat je bij je eerste les 15 minuten voor aanvang van de les aanwezig bent. De les duurt 90 minuten.

Reserveer nu »

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
9:00
9:30
11:00
13:00
16:00
18:00
20:00

Meer informatie over de lessen

Algemeen

  • Alle lessen duren 90 minuten;
  • Studenten van alle niveaus zijn welkom in ALLE lessen;
  • Online reserveren is mogelijk (klik op de “Reserveer nu” button bovenaan de pagina), maar niet verplicht (ook zonder reservering kun je meedoen met de les).
  • Kom op tijd; voor je eerste les 15 tot 20 minuten vóór de les begint. Je kunt je dan op je gemak inschrijven en alvast wennen aan de warme ruimte.

Ter voorbereiding

  • Kom met een “open mind” en een positieve houding;
  • Drink gedurende de dag voldoende water (advies: minimaal 2 liter). Het is prettiger om de yoga te beoefenen als je voldoende vocht in lichaam hebt. Je zult je beter voelen als je vóór en ook na de les voldoende water drinkt;
  • Kom met een lege maag. Het is het beste om 2 uur van te voren niets meer te eten, anders kan het je in de weg gaan zitten. Met een lege maag kun je je tijdens de les optimaal op je yoga concentreren;
  • Draag geen parfum of geparfumeerde lotions;
  • Laat kostbaarheden thuis.

Kleding

  • Draag iets waar je je prettig in voelt en waarin je kunt transpireren;
  • Vrouwen dragen een korte broek/ legging en een topje/ sportbeha;
  • Mannen dragen een korte (zwem-) broek (en eventueel een T-shirt);
  • Geen lange of wijde broeken.

Wat je meeneemt

  • Je eerste les is inclusief gebruik van een yogamat en handdoek die over de yogamat past. Voor je volgende lessen: neem een yogamat mee (of huur deze voor €1) en een grote handdoek/ badlaken (of huur deze voor €2);
  • Neem een extra handdoek mee om te douchen na de les;
  • Gebruik in de school geen parfums of sprays.

Tijdens de les

  • De eerste keren dat je er bent, kun je het beste achterin de ruimte plaats nemen. Je kunt dan goed zien hoe de oefeningen worden uitgevoerd;
  • Yoga start met rustig in- en uitademen. Concentreer je op je ademhaling en de aanwijzingen van de leraar. Doe wat je vandaag kan. Niet meer en niet minder;
  • Behalve je yogamat en de handdoek voor over je mat heb je tijdens de les niets nodig. Het is zelfs beter om tijdens de les geen water te drinken (mits je vóór de les voldoende water hebt gedronken) dit kan in de weg gaan zitten tijdens de houdingen. Als je toch water denkt nodig te hebben, drink dan alleen nadat een volledige houding is afgerond en alleen kleine slokjes;
  • Blijf zo rustig en stil mogelijk tussen de houdingen door. Dit helpt je geconcentreerd te blijven en maakt het makkelijker om de les vol te houden;
  • Blijf bij jezelf, dit is jouw moment, jouw les, geniet van de tijd voor jezelf.

Na de les

  • De laatste houding is Savasana: je welverdiende rust. Blijf zeker een paar minuten liggen en geniet van een diepe ontspanning. Zo geef je je lichaam de kans om de les te verwerken. Je gaat meer ontspannen en met meer energie de deur uit;
  • Drink voldoende water, sap en/of kokoswater (ook verkrijgbaar bij de balie);
  • Spoel je af onder de douche;
  • Bij de balie kun je onze leraren je vragen stellen over houdingen of over wat je tijdens de les hebt ervaren. Je kunt ons ook een e-mail sturen;
  • Wees trots op jezelf!

Volgende les

  • Volg je tweede les zo snel mogelijk na je eerste les. Het is al een totaal andere ervaring dan de eerste keer;
  • Na je eerste les heb je 8 dagen de tijd om te ervaren wat Bikram Yoga voor jou kan betekenen. Maak er gebruik van!
  • We adviseren je tweede les binnen 24 uur te volgen. Zo vermijd je mogelijke spierpijn. En belangrijker nog, de positieve effecten van de yoga worden versterkt wanneer je kort na je laatste les opnieuw een les volgt.