Van 1 januari tot en met 6 januari: Alle lessen GRATIS bij Bikram Yoga Haarlem!

Nieuws 8 December 2018

Ben je toe aan een nieuwe uitdaging voor 2019? Begin het nieuwe jaar met Bikram yoga!

Beginnen bij ons was nog nooit zo makkelijk:

Van dinsdag 1 januari tot en met zondag 6 januari zijn al onze lessen helemaal gratis voor iedereen!

Dus, was je al een tijd lang van plan om Bikram yoga eens te proberen, dit is je kans! En was je het nog helemaal niet van plan? Dan is dit je kans om Bikram yoga toe te voegen aan jouw goede voornemens voor 2019.

Ook als je al een tijd niet meer bent geweest is dit hèt excuus om jouw yoga practice weer op te bouwen. Wij helpen je heel graag om met succes jouw yogabeoefening op te bouwen en/of voort te zetten.

Ook nog een leuke bijkomstigheid: Voor alle deelnemers aan de yogalessen tijdens de gratis 6-daagse geldt 25% korting op alle retail (uitgezonderd dranken).

<< Meld je nu aan!>>

Reserveren is nodig voor deze lessen, want vol is vol!

Voor als je nog niet helemaal overtuigd bent of Bikram yoga iets voor jou is…

De shortlist van de voordelen die onze deelnemers ervaren ziet er zo uit

  • Je voelt je meer ontspannen en ervaart minder stress
  • Je wordt flexibeler en sterker
  • Je verliest overtollig gewicht
  • Je ervaart een vermindering van chronische klachten en pijn

Wanneer je les komt volgen: De voorbereiding

Wat neem je mee als je komt voor jouw gratis les?

  • Veel enthousiasme ;-) Een open deur natuurijk, maar het helpt wel enorm wanneer je met een positief gevoel aan de les begint. En wij gaan er natuurlijk alles aan doen om ervoor te zorgen dat je dat gevoel tijdens èn na de les vast houdt!
  • Een yogamat & grote handdoek wanneer je deze hebt (anders ook te huur bij onze balie).
  • Kleding voor tijdens de les waarin je makkelijk kunt bewegen en zweten. 
  • Een handdoek voor het douchen na de les.
  • Een waterfles (wij verkopen ook flesjes water, kokosnoot-water, en cold pressed juices)

Wat doe je voordat je naar de les komt?

  • Zorg dat je voorafgaand aan de les voldoende water hebt gedronken. Ook als je in de ochtend komt is het belangrijk om voldoende te drinken vanaf het moment dat je opstaat. Wanneer je goed gehydrateerd aan de les begint, zal je merken dat je lichaam optimaal kan functioneren tijdens de les. 
  • Eet minimaal 2 uur van te voren. Eet in elk geval niet te zwaar voor de les, zodat je spijsvertering niet enorm aan het werk hoeft tijdens de les én je makkelijk in de houdingen kunt bewegen zonder dat je eten in de weg zit. 

Wat doe je tijdens de les?

  • Alleen wat je kunt :-) Voor wie nieuw is: Het belangrijkste in je eerste paar lessen is wennen aan de warmte (die echt heel veel voordelen heeft, zie de video!), en oefenen met ademhalen. In de lessen gaan we je daar zeker bij helpen en je kunt op elk moment in de les je rust nemen. Je hoeft ook zeker niet alle houdingen meteen mee te doen. 
  • Wanneer je goed gehydrateerd naar de les komt, heb je waarschijnlijk niet heel veel water nodig tijdens de les. Je kunt zeker water meenemen in de yogazaal en gedurende de les je moment kiezen om rustig wat slokjes te nemen. 
  • Het beste is om tijdens de les in de yogazaal te blijven, de leraar die les geeft (en andere leraren die in de les zijn) kunnen je dan ook optimaal begeleiden tijdens de les. Mocht het toch niet lukken om gedurende de les in de yogazaal te blijven, dan zal de leraar altijd even iemand achter je aan sturen om er zeker van te zijn dat het goed met je gaat. 
  • Neem alles rustig in je op. Zeker de eerste paar lessen zal je heel veel informatie voor het eerst horen en het heeft vaak een paar lessen nodig voordat de instructies een beetje op zijn plek gaan vallen. Dat is heel normaal en je zal merken dat je al na een paar lessen merkt dat zowel je hoofd als je lichaam makkelijker reageren op alle instructies. Geef jezelf de tijd. 

En na de les?

  • Neem je tijd aan het einde van de les. In de yogazaal kun je rustig de tijd nemen. Dat helpt ook om je lichaam de tijd te geven de effecten van de les te verwerken. 
  • Neem ook buiten de yogazaal je tijd! Speciaal voor dit weekend bieden wij kleine snacks en wat drinken aan, zodat je nog wat extra kunt nagenieten van je harde werken. 
  • Drink veel water of kokosnoot-water na de les om je vochtbalans weer helemaal op peil te brengen. 
  • Vertel ons over je ervaring in de les, en stel je vragen over de les of over specifieke houdingen. We horen heel graag hoe het met je gaat! En vertellen je natuurlijk heel graag meer over de yoga, de houdingen, de effecten. 
  • Laat alles rustig bezinken en ga met een heerlijk ontspannen gevoel bij ons deur uit.  

En om ook de laatste drempelvrees en bezwaren weg te nemen, check de antwoorden op een aantal van de meest gestelde vragen hieronder:

Wat als ik niet lenig ben?

Heel begrijpelijk dat je misschien denkt dat je heel lenig moet zijn om deel te kunnen nemen aan onze lessen. Gelukkig is niets minder waar. Eigenlijk alleen des te meer reden om les te komen volgen :-). De warmte en de volgorde van de houdingen maakt dat je veilig je spieren en gewrichten langzamerhand soepeler gaat maken. Het is hoe dan ook nooit de bedoeling om in de yogalessen iets te forceren. Je doet altijd alleen wat je kunt, de rest komt met wat oefening vanzelf. In al onze lessen tref je bovendien deelnemers van alle leeftijden en van alle niveaus. Je past er zeker precies tussen!

Wat als ik de warmte niet fijn vind?

Gelukkig is het bij ons geen sauna (in tegenstelling van wat soms wel wordt gedacht :-)). De ruimte wordt bij ons verwarmd tot 38 graden Celsius, net boven lichaamstemperatuur. Dit kan, zeker in combinatie met het beoefenen van de yogahoudingen en het concentreren op je ademhalingstechniek, best heftig aanvoelen in het begin. Je zal merken dat je na een aantal lessen al veel minder “last” hebt van de warmte. Misschien ga je er zelfs van houden ;-) Het helpt vaak ook om te bedenken dat de warmte je ook veel voordelen biedt en dat de warmte je lichaam enorm helpt tijdens de les. Zoals hierboven aangegeven helpt de warmte onder andere om op een veilige manier spieren en gewrichten soepeler te kunnen maken. Ook zorgt het ervoor dat je makkelijk zweet en daardoor (in combinatie met de yogahoudingen) steeds makkelijker afvalstoffen kwijt raakt. Meer voordelen van de warmte bespreken we heel graag met je bij onze balie wanneer je les komt volgen!

Wat als ik niet genoeg in vorm ben en een slechte conditie heb?

Ook in dit geval is Bikram yoga de beste plek voor jou. Bikram yoga is echt toegankelijk voor iedereen. Alle houdingen zijn erop gericht dat ook beginnende yogabeoefenaars (en mensen die nog nooit yoga of sport hebben beoefend) een begin kunnen maken met alle houdingen. Je begint bij ons altijd op je eigen niveau en verbetert geleidelijk je conditie en uithoudingsvermogen. En het is zeker niet nodig om vanaf je eerste les alle houdingen mee te doen. Neem rustig de tijd om je ademhaling te oefenen en aan de warmte te wennen. Waarschijnlijk ga je jezelf verbazen over hoeveel je al wèl kunt doen in je eerste paar lessen. Veel plezier!

Wat als ik tijdens de les de yogazaal uit wil?

Wij raden zeker in het begin van je yogabeoefening aan om tijdens de les in de yogazaal te blijven. Dit helpt met name om je rust en concentratie te bewaren en je tijdens de les volledig op jezelf te concentreren. Ook kunnen wij (de leraren) jou het beste helpen en ondersteunen bij jouw yogabeoefening wanneer je bij ons in de yogazaal blijft. En natuurlijk kun je in de yogazaal op elk moment je rust nemen, het is zeker niet nodig om alle houdingen mee te doen wanneer je daar nog niet aan toe bent. Je doet wat je kunt! En, als jij besluit dat je tijdens de les echt de zaal uit wilt, dan kan dat natuurlijk altijd (we beloven dat de deur van de yogazaal niet op slot zit ;-)). Wel zal de leraar in de les dan altijd iemand (een andere leraar die ook in de les is of een ervaren deelnemer) achter jou aan sturen om er zeker van te zijn dat het goed met je gaat. We helpen je graag!

Wat als ik geen yoga outfit, yoga mat, yoga handdoek, of waterfles heb?

Trek bij je eerste les iets aan wat vooral lekker zit, waar je makkelijk in kunt bewegen en waar je je lekker in voelt. Zolang je erin kun bewegen en zweten is het prima voor de eerste les. Je weet na een paar lessen vanzelf wat jij het liefst draagt in de lessen. En we adviseren je natuurlijk graag! Yogamatten en handdoeken kun je eventueel huren bij onze balie (1 euro per mat, 2 euro per handdoek). Ook verkopen wij flesjes water en andere (gezonde) dranken. Wij verkopen natuurlijk ook yogakleding, yogamatten, yogahanddoeken, en waterflessen, wanneer je eraan toe bent om deze voor jezelf aan te schaffen.